Het GSB is bijzonder en terecht trots op haar innovatieve ‘afschermingstechnieken’. Hiermee loopt het bedrijf in de markt voorop en maakt haar reputatie als innovatief bedrijf meer dan waar.

Inmiddels is hierin een brede kennis en ervaring opgebouwd, die de onderneming in staat stelt per project te bekijken hoe het veiligst en het meest efficiënt kan worden gewerkt. Het gaat hier om – uiterst nauwkeurig en vakkundig – maatwerk. Het GSB bedenkt, berekent en construeert in eigen beheer alle bereikbaarheids- en afschermingssconstructies, die ook bij weer en wind stabiel en veilig moeten zijn. De nieuwste constructies zijn veelal dubbel geïsoleerd, met verwarming en klimaatregulatie, zodat ook ‘s winters doorgewerkt kan worden en het project niet afhankelijk is van weersomstandigheden.

Brug Grave

De kleur- en maatvariaties van de Grave brug samen met de specifieke veiligheidseisen van Chroom 6-verwijdering vereisen een afdichtingssysteem dat kan worden aangepast als het van het ene segment naar het andere wordt verplaatst. De oplossing, GSB’ grootst geïnstalleerde inpakconstructie ooit, hindert het verkeer minimaal en bestaat uit slechts vier afzonderlijke delen. Op locatie gebouwd, de eenvoud van dit systeem houdt de kosten laag en de efficiëntie hoog.

Sluizen Delden en Hengelo

Om volledige afdichting van de Delden en Hengelo sluizen naar de omgeving te garanderen, zijn inpakconstructies gebouwd om alle niveaus van de sluizenwanden gemakkelijk te kunnen bereiken. De constructie is ontworpen met een speciaal stuursysteem om soepel van de ene sectie naar de andere “te rijden” langs de sluiswanden. Op deze manier hoefden de constructies, hoewel groot qua formaat, maar één keer te worden geplaatst en verwijderd.

Waalbrug Zaltbommel

Bij kleiner onderhoud zoals op de Waalbrug Zaltbommel, past GSB zich aan om een inpakconstructie te creëren die zich gemakkelijk langs de specifieke vorm van de brug kan bewegen. Dit terwijl de veiligheid van het personeel beter wordt gegarandeerd en de impact op het verkeer en de esthetiek wordt geminimaliseerd.

Stadsbrug Kampen

Om de kwaliteit en levensduur van de beschermende coating op de pijlers van de Stadsbrug Kampen te waarborgen, heeft GSB droogzetkuipen ontwikkeld en gemaakt rond elke individuele buispaal tot meer dan een meter onder het waterniveau. Deze werden vervolgens leeggepompt en afgesloten van de omgeving om ervoor te zorgen dat er geen verwijderde producten in contact zouden komen met het water en dat het watercontact de kwaliteit van het coatingsysteem tijdens de uithardingsfasen niet zou beïnvloeden.

Brug de Snelbinder

Het schilderen van de onderzijde van de Snelbinderbrug over het water is nog nooit zo eenvoudig geweest als met het door GSB op maat gemaakte platform om over de lengte van de brug te rijden.

Oosterscheldekering

Voor het uitvoeren van de conserverings-werkzaamheden aan de schuiven van de Oosterscheldekering is een constructie ontworpen, welke in segmenten kan worden aangevoerd en ter plaatse tot één geheel kan worden gemonteerd om de schuiven vervolgens te kunnen stralen en conserveren, terwijl de medewerkers zich geen zorgen hoeven te maken om de soms extreme weersomstandigheden buiten de constructie.

Moerputtenbrug

Bij het project Moerputtenbrug konden, dankzij een speciale techniek, alle brugdelen m.b.v. de constructie worden opgehesen om onderhoud te doen aan de opleggingen en om het staalwerk tussen de brugdelen goed bereikbaar te maken voor het stralen en conserveren. Ook hier is de gehele winterperiode doorgewerkt.

Brug Keizersveer

Deze constructie is zo ontworpen dat het geheel snel, eenvoudig en zonder hinder voor het verkeer is te verplaatsen. Bovendien bevordert de conserveringsconstructie de bereikbaarheid van de brugdelen die behandeld worden, beschermt zij het milieu, verbetert zij de condities voor de mensen die aan het project werken en vergroot zij de mogelijkheden het werk onder alle weersomstandigheden uit te voeren.

Schalkwijkse brug

Deze brug is onderdeel van het project KARGO. (Het conserveren van 8 stalen bruggen over het Amsterdam Rijnkanaal.) Voor het conserveren van de bestaande bruggen is door GSB een modulaire conserverings-constructie ontworpen, welke ondanks de verschillen in de diverse bruggen met kleine aanpassingen kon worden gebruikt voor alle bruggen.

Naast de rijdende conserveringsconstructies is op de bruggen de bovenbouw op innovatieve wijze ingepakt, om de te conserveren constructies af te schermen van weersinvloeden, om het milieu te beschermen en om de verkeershinder tot een absoluut minimum te beperken.